poniedziałek, 1 czerwca 2020

Sosna żółta i jej purpurowe kwiatostany

Kończy się kwitnienie sosen. Ja pokażę dziś jedne z piękniejszych kwiatostanów sosnowych. Obok takich nie można przejść obojętnie. Od razu widać, że drzewo kwitnie. Należą do sosny żółtej. Sosna żółta to bardzo zmienna sosna. W zależności od podgatunku kwiatostany męskie ma żółte lub purpurowe. Ja spotkałem te czerwonawe i uważam, że są dużo bardziej urodziwe. Ślicznie się prezentują na tle igieł tej sosny, które są zebrane po 3 w pęczkach i miewają do 30 cm długości. Są bardzo długie.

Sosna żółta to rzadkość w naszych parkach ale gdzieniegdzie rośnie i można ją spotkać. Jeśli znacie lokalizacje tej sosny w Waszych okolicach to dajcie znać.

Sosna żółta

Sosna żółta

Sosna żółta

Sosna żółta

Sosna żółta

Sosna żółta

Sosna żółta

Sosna żółta

12 komentarzy:

  1. Dziś właśnie taką sosnę znalazłam. Szukałam nazwy i trafiłam do Pana.

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Rozpoczęła kwitnienie? Na żółto czy na czerwono?

      Usuń
  3. Tak na czerwono- różowo

    OdpowiedzUsuń
  4. Na Mazurach kwitnie różowo czerwono. Jest kilkanaście lat,dopiero w tym roku zakwitła.

    OdpowiedzUsuń
  5. Rośnie w parku w Gdańsku - Oliwie, w części zwanej ogrodem botanicznym. Obok niej rośnie metasekwoja chińska i mamutowiec olbrzymi ;))

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzień dobry. Dziś znalazłam w Ogrodzie Botanicznym w Poznaniu, kwiatostany purpurowe i żółte i szyszki ostro zakończone

    OdpowiedzUsuń
  7. Hura. Udało się. Wiem co mam za sosnę. Kwitnie teraz na różowo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że pomogłem w identyfikacji Twojej sosny żółtej.

      Usuń