wtorek, 12 grudnia 2023

Pięknotka miękka (Callicarpa mollis)

W kilku już wpisach dużo uwagi poświęciłem urokliwym pięknotkom - pięknotce Bodiniera (Callicarpa bodinieri) oraz pięknotce japońskiej (Callicarpa japonica) pokazując różnice między tymi krzewami. Jakiś czas temu spotkałem kolejną, jeszcze inną pięknotkę, która moim zdaniem posiada cechy jednej i drugiej z prezentowanych już na moim blogu roślin. Może nie tyle obu naraz, o ile jest czymś pomiędzy.

Pięknotka miękka (Callicarpa mollis)

Moim zdaniem ta pięknotka dużo ładniej wybarwia owoce niż pięknotka japońska i ma dość podobne, przebarwiające się na żółtawo liście. Nie gubi ich też za szybko. Owoców jest więcej niż u japońskiej. Dla mnie jest od niej ładniejsza. W sumie to piękny odpowiednik popularnej u nas pięknotki Bodiniera z dużo ładniejszym listowiem. Mnie pięknotka miękka (Callicarpa mollis) bardzo zachwyciła. Pochodzi z Dalekiego Wschodu z Japonii i Korei. Została znaleziona przez Richarda Oldhama - kolekcjonera z Kew, w Archipelagu Koreańskim w latach 1861–1833. Prawdopodobnie w tym samym czasie wysłał on do Anglii jej nasiona, gdzie była uprawiana już kilka lat później. 

U nas dobrze sobie radzi, chociaż nie jest tak wytrzymała jak pięknotka Bodiniera. Polecam do małych ogrodów, mimo, że trudno ją u nas zdobyć.

Pięknotka miękka

Pięknotka miękka

Pięknotka miękka

Pięknotka miękka

Pięknotka miękka

Pięknotka miękka

Pięknotka miękka

Pięknotka miękka

Pięknotka miękka

1 komentarz:

  1. Jeden z piękniejszych owoców, jakie widziałem. Wygląda naprawdę bardzo sympatycznie :)

    OdpowiedzUsuń