środa, 27 grudnia 2023

Perukowiec 'Grace'

Perukowiec 'Grace' (Cotinus 'Grace') to piękna ciekawostka w ogrodzie. Szczególnie późną jesienią w czasie dekoracyjnych przebarwień liści. Jak go pierwszy raz spotkałem w Powsinie, to się zastanowiłem czemu na tabliczce nie miał dokładnego oznaczenia gatunkowego. W wielu miejscach w internecie znajdziecie, że chodzi o perukowca podolskiego (Cotinus coggygria). Czemu zatem nie było tego na tabliczce? Dziwne - pomyślałem i zacząłem szperać głębiej. Coś mi tu nie grało. 

Okazuje się, że perukowiec 'Grace' jest hybrydą powstałą z perukowca podolskiego 'Velvet Cloak' z perukowcem amerykańskim (Cotinus obovatus) wyhodowaną w 1977-78 roku przez Petera Dummera z Hillier Nurseries (Winchester, Wielka Brytania) i nazwaną na cześć jego żony. Krzyżówka ta dorasta do 5 metrów wysokości, liście ma bordowe, większe, długości 8-10 cm. Czasami w cienistych miejscach potrafią być zielonobordowe. Najpiękniejszy spektakl dają jednak jesienią przebarwiając się na urokliwe, jaskrawoczerwone tony. Coś wspaniałego.

Perukowiec 'Grace'

Perukowiec 'Grace'

Perukowiec 'Grace'

Perukowiec 'Grace'

Perukowiec 'Grace'

Perukowiec 'Grace'

Perukowiec 'Grace'

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz