sobota, 28 listopada 2020

Owoce nieszpułki długo pozostają na drzewie

Nieszpułka (Mespilus germanica) bardzo długo utrzymuje owoce na gałązkach. Jeśli ich nie zerwiemy to zostaną na drzewie przez całą zimę, aż do wiosny. Ptaki jakoś nimi się nie interesują. Może to kwestia barwy albo smaku? W tym roku u mnie owocowała, ale nie tak obficie jak w poprzednich latach. Kwitnienie natomiast było w normie. Być może to kolejny gatunek, który, co kilka lat ma mniej lub bardziej wzmożone owocowanie?

A przy okazji, czy macie sprawdzone pomysły i przepisy na wykorzystanie owoców nieszpułki?  Marmolady, dżemy, soki? Ja raz zrobiłem nalewkę - jeszcze jej nie testowałem.

Nieszpułka jesienią

Nieszpułka jesienią

Nieszpułka jesienią

Nieszpułka jesienią

Nieszpułka jesienią

Nieszpułka jesienią

Nieszpułka jesienią

4 komentarze:

  1. To bardzo mało popularny owoc... Ja jadłem tylko na surowo kupione w Lidlu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drzewko ładnie kwitnie, ładnie się przebarwia, nie marznie, warto go posadzić na działce,

      Usuń
  2. Moja ulubienica:) Jak smakują jej owoce? Kształt przypomina mi borówkę. Potem trochę figę. Czy na ostatnich 2 zdjęciach owoce są przemarznięte?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie smakowałem ich na surowo. Ostatnie zdjęcia to już po zimie, więc mocno przemarznięte.

      Usuń