wtorek, 13 października 2020

Klon zwyczajny i czerwone barwy jesieni

Klon zwyczajny zazwyczaj przebarwia się na żółto i złoto. I w sumie z takimi przebarwieniami ten klon się kojarzy najczęściej.

Klon zwyczajny jesienią

Klon zwyczajny jesienią

Klon zwyczajny - czerwone przebarwienia

Ale czasami trafiają się drzewa klona zwyczajnego, których część gałęzi, a czasami większa część drzewa, przebarwia się na piękne czerwienie. Sam nie wiem nawet, jak je nazwać; nie wiem też dlaczego tak się dzieje. Kwesta stanowiska, gleby, korytarzy przepływającego powietrza, żył wodnych...

Czytelnicy, którzy często czytają mojego bloga, pamiętają, że ja już wielokrotnie o tym wspominałem, że język polski jest bardzo ubogi w precyzyjne określanie odcieni koloru czerwonego. Najczęściej spotykane nazwy to buraczkowy, karmazynowy, karminowy, rubinowy, szkarłatny, truskawkowy i wiśniowy. Pewnie jeszcze kilka. Ale to za mało, żeby opisać takie barwy klonu zwyczajnego. Zobaczcie te zdjęcia. Co sądzicie? Tu niemal każdy liść mieni się kilkoma barwami. Odcienie przechodzą z jednego w drugi. Co to za kolory?

Klon zwyczajny jesienią

Klon zwyczajny jesienią

Klon zwyczajny jesienią

Klon zwyczajny jesienią

Klon zwyczajny jesienią

Klon zwyczajny jesienią

Klon zwyczajny jesienią

Klon zwyczajny jesienią

Klon zwyczajny jesienią

Klon zwyczajny jesienią

Klon zwyczajny jesienią

Klon zwyczajny jesienią

1 komentarz:

  1. I właśnie dla jesiennych przebarwień uwielbiam klony! Te nasze są na ogół niestety żółte, ale niektóre klony pospolite są właśnie pięknie czerwone. Mam taki blisko mojego bloku, a inne są tylko żółte...

    OdpowiedzUsuń