środa, 26 października 2011

Nalewka z pigwowca cz.1

Pigwowiec jest często mylony u nas z pigwą. Jest on najczęściej krzewiasty i owoce ma dużo mniejsze. A że owoce te mają podobne właściwości, co owoce pigwy to można je stosować do celów spożywczych.

Posiadam kilka pigwowców w ogródku i w tym roku po raz pierwszy ładnie zaowocowały. Postanowiłem przygotować pigwówkę (powinienem napisać pigwowcówkę). Jak ją zrobić? Oto mój przepis stworzony z różnych krążących po sieci przepisów i z doświadczeń nabytych przy tworzeniu innych nalewek owocowych.

Przepis na pigwówkę:
Zebrane owoce dokładnie myjemy i wycieramy. Kroimy na małe cząstki i usuwamy gniazda nasienne z nasionami. Pigwowiec wydaje się twardy ale łatwo się go kroi. Wszystko wsypujemy do słoja lub gąsiora i zasypujemy cukrem. Ilość cukru uzależniamy od liczby zebranych owoców. Ja nasypałem cukru tak by pokrywał owoce ponad 4 centymetrową warstwą. Teraz czekamy 2 - 3 tygodnie aż owoce puszczą sok. Pigwowiec łatwo puszcza sok. Już po pierwszym dniu zbierze się go ze 2 cm na dnie.

Co dalej napiszę za kilka dni, jak uzyskam więcej soku w moich słoikach. Przy tworzeniu nalewek trzeba być cierpliwym :-).

Pigwówka

Pigwówka

Pigwówka

Pigwówka

1 komentarz:

  1. Witam.

    Właśnie kupiłam działkę na której jest pigwa. Teraz widzę, że jest jeszcze pigwowiec więc zostałam zbita z tropu. Tak czy owak liczę na jej owoce i przetwory z niej ;) ma podobno owocować końcem maja, a początkiem czerwca. Obecnie cudnie kwitnie ;)

    OdpowiedzUsuń