poniedziałek, 20 lipca 2020

Zakwitł roztrzeplin

W czasie wakacji uwielbiam ten moment, gdy już wszystkie drzewa w okolicy przekwitły, a na scenę w moim ogrodzie wchodzi roztrzeplin wiechowaty. Zakwita właśnie teraz - chociaż na południu Polski i w Czechach widywałem kwitnącego roztrzeplina już pod koniec czerwca. Podziwiać można jego duże, żółte wiechy. Czym drzewo starsze, tym pojawia ich się więcej. A co ważne, roztrzeplin zakwita już w kilka lat po posadzeniu. Amerykanie zwą go golden rain tree - drzewo złotego deszczu. I wcale się im nie dziwię. U mnie na razie kilkanaście wiech kwiatowych.


Kwiaty - roztrzeplin wiechowaty

Pąk kwiatowy - roztrzeplin wiechowaty

Kwiaty - roztrzeplin wiechowaty

Kwiaty - roztrzeplin wiechowaty

Kwiaty - roztrzeplin wiechowaty

Kwiaty - roztrzeplin wiechowaty

Kwiaty - roztrzeplin wiechowaty

Kwiaty - roztrzeplin wiechowaty

Listek - roztrzeplin wiechowaty

2 komentarze:

  1. Roztrzeplin? Patrzę i coś mi o przypomina.... Szukam i.... To jest przecież drzewo znane mi jako mydleniec! No i dowiedziałem się że ma inną nazwę :)
    A jest faktycznie piękne!

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak - inna nazwa roztrzeplina to mydleniec.

    OdpowiedzUsuń