wtorek, 27 czerwca 2023

Żywopłot z ligustru

Gdybym zapytał z czego najczęściej są robione żywopłoty u nas w Polsce, to najpewniej dostałbym odpowiedź, że z tuj (żywotników), grabu, cisu, buka, może z bukszpanu ... O żywopłotach już pisałem kilka razy. Pisałem o roślinach, które do takiego zastosowania najlepiej się nadają. Pisałem o żywopłocie z cisu i przycinaniu żywopłotu z tuj.

Pisałem o labiryntach z drzew i krzewów, które są przecież pewną odmianą żywopłotów i o żywopłocie - labiryncie z grabu w ogrodach Hortulus w Dobrzycy. Widziałem piękne żywopłoty z drzew świerkowych, ostrokrzewu czy laurowiśni. I wielu innych.

Ostatnio natomiast spotkałem ponad 2. metrowej wysokości żywopłot z ligustru. Bardzo solidny żywopłot. Zadbany i często przycinany, co spowodowało, że pięknie się zagęścił. Do tego właśnie kwitł. Rewelacja. Nie sądziłem, że ta roślina może służyć do tworzenia tak wysokich żywopłotów. Sami zobaczcie:

Żywopłot z ligustru pospolitego

Żywopłot z ligustru pospolitego

Żywopłot z ligustru pospolitego

Żywopłot z ligustru pospolitego

Żywopłot z ligustru pospolitego

Żywopłot z ligustru pospolitego

Żywopłot z ligustru pospolitego

Żywopłot z ligustru pospolitego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz