wtorek, 20 czerwca 2023

Kwitnie styrak wielkolistny

Kilka lat temu przedstawiłem styraka wielkolistnego. Pisałem, że najpiękniejszy jest w czasie kwitnienia, ale nie miałem takich zdjęć. No i bach. W końcu natknąłem się na kwitnące drzewo.

Styrak wielkolistny (Styrax obassia) kwitnie od pierwszej dekady czerwca. Kwiatostany wiszące, długie do 15 cm długości, zawierają po 10-20 białych, urokliwych kwiatów zebranych po kilka sztuk i wiszących na szypułkach. Kwiaty są pięciopłatkowe z ciemnożółtymi pręcikami. Kwiaty długości 2 cm; kielich pięcio- lub sześciozębny, pręciki nieco krótsze niż korona. Mi one bardzo przypominają kwiaty popularnych u nas jaśminowców.

Styrak wielkolistny wart jest szerszego rozpowszechnienia w Polsce. Wytrzymuje nasze mrozy. Drzewko w czasie kwitnienia prezentuje się następująco:

Styrak okrągłolistny

Styrak okrągłolistny

Styrak okrągłolistny

Styrak okrągłolistny

Styrak okrągłolistny

Styrak okrągłolistny

Styrak okrągłolistny

Styrak okrągłolistny

Styrak okrągłolistny

Styrak okrągłolistny

Styrak okrągłolistny

Styrak okrągłolistny

Styrak okrągłolistny

Styrak okrągłolistny

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz