niedziela, 4 czerwca 2023

Pąki kwiatowe strączynu żółtego

Rok temu u mnie w ogrodzie zapowiadało się na kwitnienie strączynu żółtego. Nie udało się. To jednak delikatny i chimeryczny gatunek drzewa. W tym roku majowe przymrozki znów spowodowały, że mój młody jeszcze strączyn żółty zaczynał od zera i znów nici z kwitnienia. 

Postanowiłem sprawdzić, jak to wygląda u innych większych, dużych drzew. Znam kilka miejsc, gdzie rosną dorosłe strączyny. I udało się. Trafiłem na etap wypuszczania pąków kwiatowych. Myślę, że w tym tygodniu rozpocznie się kwitnienie strączynu żółtego. Pąki zapowiadają kwiatostany o długości 15–30 cm, zebrane w grona podobne do kwiatostanów glicynii, ale dużo mniej gęste. Podobno kwitnienie strączynu jest tylko co dwa lata obfite.

Pąki kwiatowe strączynu żółtego prezentują się następująco:

Strączyn żółty - pąki kwiatowe

Strączyn żółty - pąki kwiatowe

Strączyn żółty - pąki kwiatowe

Strączyn żółty - pąki kwiatowe

Strączyn żółty - pąki kwiatowe

Strączyn żółty - pąki kwiatowe

4 komentarze:

  1. Gatunek rośnie u nas całkiem dobrze, ale jest zdecydowanie chimeryczny. U mnie kwitnie raz na kilka lat. Nigdy nie kwitł obficie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam go od maja 2013 roku. Mój strączyn nie zawiązuje owoców, ale ma bardzo przyjemną w dotyku korę i duże liście, które przebarwiają się jesienią na żółto. Moim zdaniem to jego główne zalety.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie za młody jeszcze jest. Dzięki za info o Twoim strączynie!

      Usuń