wtorek, 17 maja 2022

Zapowiada się kwitnienie strączynu żółtego

Od ponad 4 lat posiadam drzewko strączynu żółtego. Młode nasadzenie jest jednak wrażliwe na wiosenne przymrozki. Za każdym razem na Ogrodników pierwsze jego liście zostawały porażone mrozem i strączyn musiał sięgać po zapasowe pąki. Zawsze się ładnie odradzał. Ma już prawie 3 metry wysokości.

W tym roku jest inaczej. Ogrodników nie było, toteż mam już kilkunastocentymetrowe zielone przyrosty. Liście ukazują się jedne po drugich. 

Ale nie to jest najważniejsze. Na kilku szczytowych pędach zauważyłem małe zgrubienia, kuleczki. To wygląda na zapowiedź kwitnienia mojego strączynu. I napiszę szczerze - nie mam jeszcze w mojej bogatej bazie zdjęć drzew żadnej fotki kwiatów strączynu żółtego. Zresztą w takim celu go posadziłem w ogródku. Rewelacja, jeśli to nastąpi - nie mogę się doczekać.

Strączyn żółty - widok wiosną

Strączyn żółty - widok wiosną

Strączyn żółty - widok wiosną

Strączyn żółty - widok wiosną

Strączyn żółty - widok wiosną

Strączyn żółty - widok wiosną

2 komentarze:

  1. Dzień dobry, wczoraj trafiłem na Pana bloga i od razu wziąłem się za lekturę wcześniejszych postów podziwiam pańską wiedzę i pasję a jestem nauczycielem biologii i zajęcia z dendrologii nie zrobiły na mnie takiego wrażenia jak Pana blog Pozdrawiam serdecznie !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Strasznie miło się czyta takie recenzje. Aż się ciepło robi, mimo mroźnego poranka i chłodnego wieczora. Dziękuję! Dzięki temu umacniam się w przekonaniu, że to co robię ma sens i, że znajduję odbiorców, którzy szukają takich treści, porad i zdjęć. Pozdrawiam!

      Usuń