piątek, 1 kwietnia 2022

Co to za Prunus rozpoczął kwitnienie?

Od kilku lat obserwuję pewne drzewo. Namierzyłem ich kilka w naszym mieście. Są dość popularne i mają bardzo charakterystyczną korowinę. Taką z moich ulubionych - kontrastową i wielobarwną - wężowatą.

Jestem pewien, że należy do rodzaju Prunus. Jednak w Polsce do tego łacińskiego określenia Prunus zalicza się zarówno śliwy, wiśnie, laurowiśnie, jak i czeremchy czy migdałki. To moje drzewo wygląda na śliwę, jednak nie mam 100% pewności, co to dokładnie za gatunek czy odmiana. Może ktoś ma taką w ogródku i pamięta nazwę z etykiety? Będę bardzo wdzięczny za pomoc. 

Dla rozpoznania warto dodać, że ta śliwa właśnie zaczęła kwitnienie. Dość wcześnie zatem. Oby atak zimy nie wpłynął negatywnie na jej owocowanie. Dla ułatwienia zamieściłem też zdjęcia, jak wyglądają jej żółte owoce. One w połowie lipca już nadają się do konsumpcji. Liście też są charakterystycznego kształtu na czerwonawych ogonkach. Jeszcze warto wspomnieć, że pięknie przebarwiają się na żółtawe barwy pod koniec października.

Pomożecie? Rozpoznaje ktoś?

nieznana śliwa

nieznana śliwa

nieznana śliwa

nieznana śliwa

nieznana śliwa

nieznana śliwa

nieznana śliwa

nieznana śliwa

nieznana śliwa

nieznana śliwa

nieznana śliwa

nieznana śliwa

nieznana śliwa

nieznana śliwa

nieznana śliwa

6 komentarzy:

  1. Takiej śliwy jeszcze nie widziałem. A może wrzucić fotki do aplikacji plant.net na androida? Może rozpozna co to jest?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakoś nie wierzę w te aplikacje jeszcze. Można spróbować.

      Usuń
    2. Dla przykładu wyszukiwanie tej korowiny poprzez wyszukiwarkę grafiki Google wskazuje na jakąś brzozę.

      Usuń
  2. to prunus mume popularna w Japonii

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy to nie jest po prostu morela?

    OdpowiedzUsuń