niedziela, 27 sierpnia 2023

Szczęślin późny - owoce

3 lata temu opisałem urokliwe drzewko szczęślinu. Brakowało mi jego owoców do mojej kolekcji zdjęć. I w końcu się udało - spotkałem ostatnio owocujący szczęślin późny. Co prawda w formie dużego krzewu, ale owoce to owoce. Rzucają się w oczy z daleka. Są naprawdę urokliwe. 

Owocował obficie. Owoce dopiero zaczynały się rozwijać i dojrzewać. Zielone i granatowe kuleczki z okalającymi je różowoczerwonymi płatkami w kształcie gwiazdy z pięcioma ramionami. Te dojrzałe tylko na szczycie, a te jeszcze zielone niżej. Wiele torebek jeszcze zamkniętych. Na niektórych gałązkach to jeszcze były kwiaty. Dla mnie wielkie wow!

Szczęślin późny - owoce

Szczęślin późny - owoce

Szczęślin późny - owoce

Szczęślin późny - owoce

Szczęślin późny - owoce

Szczęślin późny - owoce

Szczęślin późny - owoce

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz