poniedziałek, 10 stycznia 2022

Ogród Botaniczny we Wrocławiu zza ogrodzenia

Będąc we Wrocławiu zaplanowałem szybką wycieczkę do tamtejszego Ogrodu Botanicznego. To jedno z marzeń jeszcze niezrealizowanych. Niestety marzenie się nie spełniło. Ogród był zamknięty. Była sobota, 14:00, jeszcze 2 godziny do szarówki. Piękna, słoneczna pogoda. Zero wiatru. No wręcz idealna aura, żeby popstrykać fotki i wyhaczyć ciekawe gatunki i odmiany. Niestety wszystkie wejścia były zamknięte. Obszedłem ogród dookoła.

Wszedłem do pobliskiego Muzeum Przyrodniczego i spytałem się, o co chodzi. Zamknięte, bo jest zima! Jedna z pań przy kasie informuje i pyta zarazem "A co by Pan chciał w zimę oglądać?". Nie no, serio? Są pączki, korowiny, owoce z nasionami, opadłe liście... Teraz pięknie widać pokroje bezlistnych drzew. Układ i kąty gałęzi i konarów. No cała masa ciekawostek do obserwacji. A zimozielone czy iglaki? Tylko w sezonie wiosennym wolno je oglądać? Rany boskie. Nie wierzyłem własnym uszom. 

Brama wejściowa

Brama wejściowa

No trudno - na pełną relację z Ogrodu Botanicznego Uniwersytetu Wrocławskiego we Wrocławiu trzeba poczekać. Innym razem. Nie wybierajcie się tam zimą. No chyba, że na pokaz światełek. Ależ tak. O 16:30, jak już się robi ciemno to miały się bramy otworzyć. Dla światełek, nie dla roślinek. Ja nie miałem tyle czasu. Zresztą po ciemku i tak bym nie zrealizował swojego planu.

Zza ogrodzenia tak się ten Ogród Botaniczny prezentuje:

Ogród Botaniczny we Wrocławiu

Ogród Botaniczny we Wrocławiu

Ogród Botaniczny we Wrocławiu

Ogród Botaniczny we Wrocławiu

Ogród Botaniczny we Wrocławiu

Ogród Botaniczny we Wrocławiu

Ogród Botaniczny we Wrocławiu

Ogród Botaniczny we Wrocławiu

Ogród Botaniczny we Wrocławiu

Ogród Botaniczny we Wrocławiu

Ogród Botaniczny we Wrocławiu

Ogród Botaniczny we Wrocławiu

Ogród Botaniczny we Wrocławiu

Ogród Botaniczny we Wrocławiu

Ogród Botaniczny we Wrocławiu

Ogród Botaniczny we Wrocławiu

Ogród Botaniczny we Wrocławiu

Ogród Botaniczny we Wrocławiu

Ogród Botaniczny we Wrocławiu

Ogród Botaniczny we Wrocławiu

Ogród Botaniczny we Wrocławiu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz