poniedziałek, 3 sierpnia 2015

Guzikowce jeszcze kwitną

Od 2 lat zachwycam się guzikowcem. To wysoki krzew rodem z Ameryki Północnej. U nas jeszcze traktowany jako nowość. Ja zaryzykowałem i zdobyłem go w jednej z internetowych szkółek. I bardzo jestem zadowolony.

Guzikowiec zachodni osiągnąć ma 2 metry wysokości. Przetrzymał zimę, ładnie urósł i ślicznie zakwitł. Preferuje wilgotne i słoneczne stanowisko. Jego najbardziej dekoracyjną cechą są kwiatostany. Wyglądają, troszkę jak nasze rzepy (łopiany) ale są większe, okrągłe i całe kremowo-białe a dodatkowo posiadają wystające bardzo długie i wąskie pręciki. Kwitnie obficie od połowy lipca do początku sierpnia. U starszych roślin wygląda to bajkowo, gdyż guzikowiec posiada intensywnie zielone jajowate liście. Tło dla kwiatów jest artystyczne.

Kwiaty - guzikowiec zachodni

Kwiaty - guzikowiec zachodni

Kwiaty - guzikowiec zachodni

Kwiaty - guzikowiec zachodni

Kwiaty - guzikowiec zachodni

Kwiaty - guzikowiec zachodni

4 komentarze:

  1. 2 m wysokości - coś wspaniałego! Pięknie się prezentuje guzikowiec.

    OdpowiedzUsuń
  2. Też mam go u siebie już 3 rok. Szkoda, że kwiaty dość szybko tracą białą barwę i brązowieją.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ładny krzew, ale go jeszcze nie miałem okazji zobaczyć. Może kiedyś... Pozdrawiam i zapraszam do siebie! :) :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny ten krzew, ciekawe ma te kulki.

    OdpowiedzUsuń