czwartek, 2 października 2014

Dąb szypułkowy strzępolistny

Jak już jesteśmy w tym tygodniu w temacie dębów to dość ciekawą odmianą naszego rodzimego dębu jest dąb szypułkowy strzępolistny (Quercus robur pectinata ). W sumie poza bardzo głęboko powcinanymi liśćmi nie różni się on niczym od podstawowego gatunku. Pokrój, korowina i żołędzie są identyczne. No może różnicą jest powolny wzrost drzewa i mniej obfite owocowanie.

Dąb ten może być ciekawym akcentem w dużych ogrodach i parkach. W każdym razie ze względu na egzotyczne liście dość trudnym do rozpoznania.

Co ciekawe trafia się w naszych parkach. Macie taką odmianę?

Dąb szypułkowy strzępolistny

Dąb szypułkowy strzępolistny

Dąb szypułkowy strzępolistny

Dąb szypułkowy strzępolistny

Dąb szypułkowy strzępolistny

4 komentarze:

  1. Znalazłem tego bloga przez przypadek i od jakiegoś czasu spoglądam na zdjęcia i opisy. Świetna robota. Dąb szypułkowy strzępolistny ma niesamowite liścia jak na moje dotychczasowe wyobrażenie o tym gatunku.

    OdpowiedzUsuń
  2. Taki dąb rośnie w parku na Kamiennej Górze w Lubaniu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja mam w parku w Kołobrzegu podobno jest rzadki

    OdpowiedzUsuń
  4. kupiłam go w tamtym roku. posadziłam jednego żołędzia i rośnie :) mam nadzieje ze i większe i małe drzewko będą się miały wyśmienicie w moim ogrodzie :)

    OdpowiedzUsuń