środa, 17 września 2014

Cedr libański

Zarówno na fladze, jak i w herbie Libanu znajduje się drzewo. Jest nim cedr libański. Liban w dawnych biblijnych latach porośnięty był gęsto tymi drzewami. Aktualnie lasy te już niemal nie istnieją.

Ma niebieskozielone, krótkie igły, rosnące w kępkach. W przeciwieństwie do podobnego na pierwszy rzut oka modrzewia, nie gubi igieł na zimę. Najbardziej ozdobną cechą cedrów są cylindryczne,  zielonkawe szyszki rosnące do 12 cm długości.

Cedr libański, rzadko bo rzadko, ale można spotkać w naszych parkach. Głównie w cieplejszych rejonach naszego kraju, bo jest to drzewo wrażliwe na niskie temperatury i ostre zimy. Cedr ten jest generalnie bardzo długowieczny. Pochodzi z Azji Mniejszej i Afryki Północnej. Dorasta u nas do 20 metrów, a czasami i wyżej.

Cedr libański

Cedr libański

Cedr libański

Cedr libański

Rośnie w Waszych miastach? Taki z szyszkami? W mojej okolicy takiego nie spotkałem jeszcze :-(.

3 komentarze:

  1. Piękne są te drzewa i krzewy które fotografujesz. Niestety, ja też nie widziałem cedru libańskiego, ale może kiedyś zobaczę! Zapraszam do siebie: www.kochamptaki.blogspot.com Może tak wspólna obserwacja? Ja już obserwuję! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Widywałem cedry sadzone w parkach jako małe drzewka, nie wiem tylko czy były to cedry libańskie czy himalajskie.

    OdpowiedzUsuń