czwartek, 24 maja 2012

Magnolia zastępuje Ogrody i Kwietnik

Miesięcznik OgrodyW kwietniu Agora zamknęła dwa wydawane od lat popularne miesięczniki ogrodnicze - Kwietnik oraz Ogrody. Na ich miejsce pojawia się nowy miesięcznik Magnolia. Pod koniec kwietnia ukazał się pierwszy numer Magnolii a teraz w kioskach można już nabyć kolejny numer pisma.

Kwietnik poświęcony był roślinom ozdobnym i ukazywał się od 1995 roku. Ogrody zadebiutowały w 1999 roku a ich tematyka dotyczyła zieleni wokół domu oraz zieleni miejskiej. Zamknięcie tytułów związane jest zapewne ze spadkiem sprzedaży pism. W 2011 roku średnia sprzedaż ogółem Kwietnika wyniosła 27 680 egz. (dwa lata wcześniej wynosiła 42 178 egz.), zaś Ogrodów - 18 293 egz. (23 534 egz.).

Miesięcznik MagnoliaW Magnolii znajdują się porady dotyczące pielęgnacji zieleni, inspiracje do tworzenia własnych kompozycji roślinnych oraz gotowe projekty aranżacji ogrodów. Prezentowane są najnowsze trendy w ogrodnictwie, ciekawe drzewa, krzewy i inne rośliny, sprzęt i narzędzia ogrodnicze.

Miesięcznik liczy 116 stron, jego nakład wynosi 124 tys. egz. Co najciekawsze Magnolia kosztuje 3,95 zł a więc o połowę mniej niż wcześniej Ogrody.

Nie ukrywam, że od lat czytywałem Ogrody - wraz z Działkowcem najlepsze pisma dla takich pasjonatów drzew. Były dla mnie inspiracją do artykułów na bloga i pomagały w rozpoznawaniu gatunków drzew. Kwietnika raczej nie znałem. Pierwszy numer Magnolii, notabene poświęcony magnoliom :-), był bardzo ciekawy, choć jak dla mnie do pisma przenika za dużo reklam i sponsoringu. Jednak jeśli merytoryka i zdjęcia zostaną na poziomie a tematyka nie ucieknie za bardzo od głównego ogrodowego nurtu to będzie super. Czyta się dość lekko. Pomysłów do naśladowanie wiele. Foty śliczne.

Polecam bezinteresownie - z Agorą nie mam nic wspólnego :-).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz