poniedziałek, 7 listopada 2011

Dąb czerwony nie zawsze jest czerwony

Dąb czerwony swoją nazwę zawdzięcza barwie liści. Jego liście jesienią pięknie przebarwiają się na czerwono. Tyle mówi teoria. W praktyce musiałem się trochę naszukać by zrobić te poniższe zdjęcia z czerwonymi liśćmi. Zazwyczaj są one brązowe i to raczej jasno brązowe.

Najczęściej czerwone liście można spotkać na bardzo młodych drzewkach. I raczej bez związku ze stanowiskiem - nasłonecznione, cieniste, w gęstym lesie, czy na jego skraju. Starsze drzewa tak pięknie się nie przebarwiają. Ja nie spotkałem jeszcze.


Dąb czerwony

Dąb czerwony

Dąb czerwony

3 komentarze:

  1. Na moim osiedlu rośnie taki dąb sporych rozmiarów i nie nazwałabym go czerwonym, tylko tęczowym. Jesienią wygląda zielono-żółto-pomarańczowo-czerwono-brązowo.. kolory stopniowo przechodzą jeden w drugi poziomymi pasami.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam 30letni dąb czerwony który przestał sie przebarwiać... Liście banalnie brązowieją

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Często właśnie takie duże dęby czerwone widuję.

      Usuń