piątek, 25 października 2013

500 wpisów - kolorowe liście jesieni

Chciałem dziś zauważyć, że to 500 wpis na moim blogu. To takie małe urodziny. Od 3 lat staram się ukazywać piękno naszych drzew, krzewów i ogrodów. Tych popularnych i tych zupełnie nieznanych ale wartych posadzenia ze względu na ich walory (kwiaty, owoce, kolory liści, piękne jesienne przebarwienie). Cieszę się, że udało mi się zgromadzić grono stałych bywalców, którzy komentują moje posty i korespondują ze mną zadając przeróżne pytania. Dzięki.

Okrągła rocznica zobowiązuje do przedstawienia czegoś niezwykłego. Myślę, że kolorowe późnopaździernikowe liście dobrze spełnią taką rolę (niestety wiele drzew już pod koniec września zrzuciło liście). Szkoda, że i te październikowe już opadają. Ale bez obaw - 42 z nich uchwyciłem na zdjęciach. Mam nadzieję, że się spodobają.

liście późnej jesieni
Lipa szerokolistna

liście późnej jesieni
Klon zwyczajny

liście późnej jesieni
Kasztan jadalny

liście późnej jesieni
Klon palmowy

liście późnej jesieni
Grab

liście późnej jesieni
Leszczynowiec kłosowaty

liście późnej jesieni
Wiązowiec zachodni

liście późnej jesieni
Kwaśnodrzew konwaliowy

liście późnej jesieni
Klon Shirasawy

liście późnej jesieni
Orzesznik 7listkowy

liście późnej jesieni
Oczar wirginijski

liście późnej jesieni
Klon włoski

liście późnej jesieni
Oczar omszony

liście późnej jesieni
Franklinia amerykańska

liście późnej jesieni
Klon trójlistkowy

liście późnej jesieni
Klon Maximowicza

liście późnej jesieni
Stewarcja dziobkowata

liście późnej jesieni
Stewarcja kameliowata

liście późnej jesieni
Ambrowiec amerykański

liście późnej jesieni
Klon koreański

liście późnej jesieni
Klon grabolistny

liście późnej jesieni
Klon rozpierzchłokwiatowy

liście późnej jesieni
Klon strzępiastokory

liście późnej jesieni
Klon palmowy

liście późnej jesieni
Klon czerwony

liście późnej jesieni
Metasekwoja chińska

liście późnej jesieni
Parocja perska

liście późnej jesieni
Oczar Jelena

liście późnej jesieni
Dąb dachówkowaty

liście późnej jesieni
Jarząb brekinia

liście późnej jesieni
Oczar wiosenny

liście późnej jesieni
Klon trójkwiatowy

liście późnej jesieni
Orzesznik drobnoowocowy

liście późnej jesieni
Dereń kousa

liście późnej jesieni
Kalina bracteatum

liście późnej jesieni
Dereń japoński

liście późnej jesieni
Oczar japoński

liście późnej jesieni
Głogownik kosmaty

liście późnej jesieni
Klon diabelski

liście późnej jesieni
Klon Henry'ego

liście późnej jesieni
Strączyn żółty

liście późnej jesieni
Topola wielkolistna

Które najładniejsze? Sam jestem ciekaw, bo wybór nie jest prosty.

33 komentarze:

  1. Prawdziwa uczta konesera:) I kształty i barwy - sama nie wiem które naj...chyba klony mają największą paletę możliwości. Gratuluję rocznicy - może jakiś konkursik?...

    OdpowiedzUsuń
  2. Super zdjęcia! I człowiek sobie myśli, taki i taki i ten też by się przydał w ogrodzie. Dziękuję bardzo za te przepiękne kolory i kształty.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam jesiennie,Robercie!
    Gratuluję,szacunek i ukłony ode mnie!
    Ja osobiście najbardziej kocham klony i brzozy!
    Życzę pieknej niedzieli,pełnej nowych doznań dendrologicznych!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo piękne i przydało mi się do nazwania liści

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki tobie już wiem co wpisać do zielnika na jutro THX julia

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo mi to pomogło dzieki @!

    OdpowiedzUsuń
  7. Mało.. mam liścią z parku i owoc ale tu nie ma..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, że mało - tylko 42. Musiałbym chyba zamieścić 1042 aby trafił Pan na ten zebrany. Będę się starał w czasie kolejnej jesieni o inne 42 :-)
      Proszę mi podesłać zdjęcie lub skan to zidentyfikujemy.

      Usuń
    2. no mało tylko jeden mi został i go tu niema a miało być 500 a nie 42 weź jakieś liście z komuny paryskiej

      Usuń
  8. dzięki za info do zielnika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też dzięki za informacje do zielnika ;-)

      Usuń
  9. Dzieki za info do zielnika

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam, w jaki sposób mogę się z panem skontaktować ( e mail ) mam problem z zidentyfikowaniem kilku liści z bardzo mi zależy mieć je w zielniku, w internecie nie mogę znaleźć a moja wiedze na ten temat jeszcze nie jest wystarczająca ;(

    OdpowiedzUsuń
  11. super nie supetr

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękny zbiór!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

    OdpowiedzUsuń
  13. nie ma tu jednego liiscia zgadnijcie jakiego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jabłoń i grusza xD Te najbardziej znane zapomniał xDDD

      Usuń
  14. dzięki przydało mi się w robieniu zielnika jeszcze raz dzięki !!!!!!!!!!!!!!:)) :P

    OdpowiedzUsuń
  15. Witam. Potrzebuje do zielnika jarzębinę oraz wierzbę. Latem nie byłoby problemu ale teraz kiedy liście opadły nie mam pojęcia jak to rozpoznać. Dodam że potrzebuje same liście które na pewno są pod drzewem.

    OdpowiedzUsuń
  16. Zawsze mam kłopot w odróżnieniu liści metasekwoi i cypryśnika, a mam wrażenie, że załączone zdjęcie to jednak liście cypryśnika, bo metasekwoi w jesieni są żółtawe. Ale gratuluję pasji :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  18. Przydało mi się do zielnika dzk

    OdpowiedzUsuń
  19. Najpiękniejsze są klony, mają w sobie coś takiego czarującego.

    OdpowiedzUsuń
  20. Jesień to jeden z najpiękniejszych momentów w roku. Złote liście sprawiają, że chce się żyć!

    OdpowiedzUsuń
  21. Kocham jesień. To moja ulubiona pora roku.

    OdpowiedzUsuń
  22. Uwielbiam jesień, wszystko jest takie piękne, kolorowe...

    OdpowiedzUsuń