środa, 31 sierpnia 2011

Strąkowe owoce drzew

Owoce niektórych drzew przypominają nieco nasze pospolite warzywa: fasole, groch i zielony groszek. Takie wiszące rarytasy wyglądają dość ciekawie. A że są podobne i nie wszyscy wiemy jak te drzewa się nazywają to proponuję wycieczkę po strąkach na wysokości.

Na początek najpopularniejsze: akacja, czyli robinia biała:

Robinia biała

Robinia biała

Surmia, czyli katalpa:

Surmia bignoniowata

Surmia bignoniowata

Glediczja z niemal półmetrowymi strąkami:

Glediczja trójcierniowa

Glediczja trójcierniowa

Pięknie kwitnący złotokap:

Złotokap Waterera

I mniej znane - szupin:

Szupin japoński

Oraz strączyn:

Strączyn żółty

I makia:

Makia amurska


Strąki posiadają jeszcze kłęk, karagana i judaszowiec ale do tej pory nie miałem okazji spotkać tych owocujących drzew i zdjęć jeszcze nie posiadam.

5 komentarzy:

  1. Ciekawe zdjęcia. Kiedyś dostałem takie duże strąki. Teraz, z Twojego posta, dowiedziałem się, że pochodzą one z gledizji, która rośnie w starym parku. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa prezentacja podoba mi się!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jest jeszcze taka jedna roślina - nie mam pojęcia jak się toto nazywa. Właściwie krzewiaste to jest i wielkości złotokapa. Liście ma takie jak robinia, tylko mniejsze, kwitnie na biało, strączki są długości małego palca, szerokie na ok 0,5 cm. Zawsze jedliśmy nasiona, chociaż nas straszono, że nam zaszkodzą, ale nigdy nic nikomu nie było :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karagana syberyjska zapewne. Dla mnie ona jest krzewem albo nie spotkałem jeszcze drzewiastej karagany. Ale owoce strąkowe jak najbardziej.

      Usuń
  4. Czy któreś z tych strąków są trujące?

    OdpowiedzUsuń