piątek, 15 listopada 2019

Czy jeszcze jakieś drzewa nie zgubiły liści?

Połowa listopada. Wydawać by się mogło, że poza bukami i dębami, które poschnięte liście gubią dopiero wiosną, wszystkie inne drzewa są już gołe. Ale tak nie jest. Pospacerowałem dziś po ogrodzie i okazuje się, że są jeszcze liście na niektórych taksonach. I przy takiej aurze pewnie jeszcze powiszą.

Oto drzewa, które u mnie i w okolicy jeszcze mają liście:

Ambrowiec
Ambrowiec

Nieszpułka
Nieszpułka

Pigwa
Pigwa

Głóg
Głóg

Brzoza
Brzoza brodawkowata

Robinia
Robinia biała

Perukowiec
Perukowiec podolski

Klon srebrzysty
Klon srebrzysty

Dereń
Dereń jadalny

Złotokap
Złotokap Waterera

Wiąz
Wiąz 'Jacqueline Hillier'


Jak to wygląda u Was? Zaskoczycie mnie jakimś gatunkiem?

16 komentarzy:

  1. Piękne zdjęcia. Ciężko w internecie znaleźć tak dobrej jakości zdjęcia naszych drzew :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kładę duży nacisk na jakość zdjęć. Tylko wtedy rozpoznanie drzewa jest łatwiejsze. Dzięki!

      Usuń
  2. Piękne zdjęcia, piękna Polska jesień...

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne zdjęcia. U mnie aktualnie drzewa pokryte są już śniegiem. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. No jakość zdjęć zdecydowanie coraz lepsza.

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie w ogrodzie dosyć mocno sypnęło liścmi;) Jak zwykle, trzeba było trochę popracować ale jakoś się udało. Z drugiej strony praca w ogrodzie to nie pierwszyzna. Fajnie też, że mam to wszystko zaprojektowane z głową (przez:http://polskiogrod.pl/oferta/projekty-ogrodow-oraz-terenow-zieleni/) i nie ma aż tak dużo znowu tej pracy:)

    OdpowiedzUsuń
  6. W każdym wpisie masz świetne zdjęcia. Pozazdrościć talentu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Czym dokładnie robisz takie świetne zdjęcia?

    OdpowiedzUsuń
  8. Żadna pora roku nie może równać się z jesienią.

    OdpowiedzUsuń
  9. Moim ulubieńcem jest trzmielina. Pogoda sprzyja więc liście zaczynają się pojawiać. Ciekaw jestem tylko jak nasze ogrody będą wyglądać, gdy faktycznie przyjdzie sezon.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja już myślę o tym kiedy wszystkie drzewa się nareszcie zazielenią. :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Oo, bardzo ciekawy artykuł, mam nadzieje, że będzie pojawiać się takich więcej.

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne zdjęcia, jak żywe, gratuluję talentu.

    OdpowiedzUsuń
  13. Takie zdjęcia może zrobić tylko profesjonalista. To całe lata praktyki , wiedzy i udział bardzo dobrego sprzętu. Wszystko to razem wzięte daje tak wspaniały efekt w każdym fachu. Trzeba być też ogromnym pasjonatem przyrody.Pozdrawiam wszystkich.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za słowa uznania. Cieszę się, że zdjęcia drzew robią wrażenie. To dla mnie ważne, żeby się podobały. Zapraszam do częstych odwiedzin.

      Usuń