wtorek, 15 kwietnia 2014

Kwitnie pigwowiec wspaniały zwany pośrednim

Pigwowiec wspaniały (Chaenomeles superba) 'Nicoline' kolejny rok mi zakwita. Tym razem już bardziej obficie. Kwiaty są śliczne. Niestety martwi mnie jedna sprawa. Rok temu nie doczekałem się owoców. A rosnące w pobliżu pigwowce japońskie kwitły i owocowały na potęgę - to z nich robiłem i opisywałem nalewkę.

Zatem to nie kwestia stanowisk i pogody. Być może pigwowce wspaniałe po prostu później owocują? Poczekamy, zobaczymy. W każdym razie pigwowce wspaniałe dużo rzadziej goszczą w naszych ogrodach niż pigwowce japońskie. A kwitną wcześniej i jak nazwa wskazuje - wspanialej :-).

pigwowiec wspaniały Nicoline

pigwowiec wspaniały Nicoline

pigwowiec wspaniały Nicoline

1 komentarz:

  1. Dokładnie taki mam pod domem, właśnie zaczynają prześwitywać pomarańczowe kwiatki. Owoców w zeszłym roku było tyle co kot napłakał, choć dwa lata temu było o wiele więcej. Zrobiłam tylko kilka słoiczków dodając jabłek. W czasie owocowania krzak pachnie nieziemsko. Liczę na dobry plon w tym roku i tego samego życzę!:)

    OdpowiedzUsuń