Focus 2/2011 dostarcza fantastyczne wiadomości na temat obcowania dzieciaków z przyrodą.
Andrea Taylor i Frances Kuo z Uniwersytetu w Illinois odkryły, że dzieci cierpiące na ADHD były w stanie skoncentrować się po przechadzce w parku. Efekt był porównywalny z zażyciem standardowej dawki leku. Czas spędzony w otoczeniu przyrody może stanowić co najmniej dodatek do standardowej terapii a w przypadku dzieci z łagodnymi objawami choroby może sam w sobie stanowić wystarczające leczenie!
Natomiast uczenie się na dworze może pomóc wszystkim dzieciom. W północnej Europie popularność uzyskują leśne przedszkola prowadzące zajęcia wśród drzew niezależnie od pogody. Z badań przeprowadzonych na potrzeby pracy doktorskiej Petera Hafnera z Uniwersytetu w Heidelbergu wynika, że dzieci, które chodziły do takich placówek lepiej się koncentrują i są bardziej zmotywowane do nauki niż ich rówieśnicy ze standardowych przedszkoli. Mają też lepiej rozwinięte zdolności społeczne.
Ja mogę dodać tyle że udowodniono że osoby leczone w szpitalach z widokiem na las lub park szybciej przechodziły rekonwalescencje od pacjentów przebywających w szpitalach w centrach miast!
OdpowiedzUsuń