Przedwiośnie to bardzo ciężki okres dla naszych drzewek. W dzień temperatura sięga +15 stopni aby w nocy spaść poniżej -5 stopni. Nie służy to dobrze mało odpornym na mróz roślinom. Specjaliści radzą jeszcze nie zdejmować zimowych okryw i zasłon.
Na szczęście u na sypnęło wczoraj białym puchem. Taka kołderka to zawsze coś.
Na blogu przedstawiam ciekawe informacje i zdjęcia ze świata drzew i krzewów. Drzewa rzadko spotykane w Polsce i te do przydomowych ogródków. Przepisy na nalewki, soki, dżemy i konfitury z owoców drzew. Porady dla działkowców i ogrodników. Wskazówki ułatwiające rozpoznawanie naszych drzew. Zielnik z liści drzew.
Nalewki
▼
Rzadkości dendrologiczne
▼
niedziela, 27 marca 2011
poniedziałek, 7 marca 2011
Lekcje z przyrodą
Focus 2/2011 dostarcza fantastyczne wiadomości na temat obcowania dzieciaków z przyrodą.
Andrea Taylor i Frances Kuo z Uniwersytetu w Illinois odkryły, że dzieci cierpiące na ADHD były w stanie skoncentrować się po przechadzce w parku. Efekt był porównywalny z zażyciem standardowej dawki leku. Czas spędzony w otoczeniu przyrody może stanowić co najmniej dodatek do standardowej terapii a w przypadku dzieci z łagodnymi objawami choroby może sam w sobie stanowić wystarczające leczenie!
Natomiast uczenie się na dworze może pomóc wszystkim dzieciom. W północnej Europie popularność uzyskują leśne przedszkola prowadzące zajęcia wśród drzew niezależnie od pogody. Z badań przeprowadzonych na potrzeby pracy doktorskiej Petera Hafnera z Uniwersytetu w Heidelbergu wynika, że dzieci, które chodziły do takich placówek lepiej się koncentrują i są bardziej zmotywowane do nauki niż ich rówieśnicy ze standardowych przedszkoli. Mają też lepiej rozwinięte zdolności społeczne.
Andrea Taylor i Frances Kuo z Uniwersytetu w Illinois odkryły, że dzieci cierpiące na ADHD były w stanie skoncentrować się po przechadzce w parku. Efekt był porównywalny z zażyciem standardowej dawki leku. Czas spędzony w otoczeniu przyrody może stanowić co najmniej dodatek do standardowej terapii a w przypadku dzieci z łagodnymi objawami choroby może sam w sobie stanowić wystarczające leczenie!
Natomiast uczenie się na dworze może pomóc wszystkim dzieciom. W północnej Europie popularność uzyskują leśne przedszkola prowadzące zajęcia wśród drzew niezależnie od pogody. Z badań przeprowadzonych na potrzeby pracy doktorskiej Petera Hafnera z Uniwersytetu w Heidelbergu wynika, że dzieci, które chodziły do takich placówek lepiej się koncentrują i są bardziej zmotywowane do nauki niż ich rówieśnicy ze standardowych przedszkoli. Mają też lepiej rozwinięte zdolności społeczne.