wtorek, 21 sierpnia 2018

Stara grusza z Krynicy Morskiej

Wakacyjny pobyt w Krynicy Morskiej sprawił, że odżyły wspomnienia z dzieciństwa. Przypomniały mi się stare odmiany drzew. Taką starą gruszę, oblepioną tysiącami małych gruszeczek, spotkałem w te wakacje w Krynicy Morskiej nad przystanią portową przy Zalewie Wiślanym.

Rewelacyjny widok. Nie mogłem od niej odlepić wzroku. Już dawno nie widziałem takiego ślicznego drzewa i to tak obficie owocującego. Niestety coraz ciężej je spotkać. Stare odmiany są zastępowane nowymi a stare drzewa wypiera cywilizacja, nowe drogi, zabudowania czy inne budowle. Szkoda. Pozostanie podziwiać je tylko na zdjęciach.


Stara odmiana gruszy

Stara odmiana gruszy

Stara odmiana gruszy

Stara odmiana gruszy

Stara odmiana gruszy

Stara odmiana gruszy

Stara odmiana gruszy

Czy ktoś ma pojęcie, co to może być za odmiana?

9 komentarzy:

  1. Ciekawe czy smaczne, nie znam takich okrąglutkich gruszek.

    OdpowiedzUsuń
  2. Znalazłam w internetach nazwę,Bergamotka Złocista.
    http://www.stareodmiany.pl/grusze

    OdpowiedzUsuń
  3. znam te gruszki od dzieciństwa a moja babcia, mama i teraz ja robię je przepyszne smażąc w specjalnej aromatycznej zalewie i przechowuje się je w słoikach przez wiele miesięcy. poszukuję je do tych przetworów.Niestety w tym roku dostałam tylko 5 kg
    Szukam też sadzonki tej odmiany, na razie bez skutku pozdrawiam serdecznie wszystkich amatorów tej odmiany

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę zatem o przepis na te gruszki jak można się taką wiedzą podzielić....

      Usuń
  4. MamBergamotka złocista. Mam taką gruszę . Rośnie u nas przeszło 80 lat a może i dłużej.

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam! Czy orientuje się Pan gdzie można kupić sadzonkę takiej gruszy a może Pan mógłby sprzedać małe drzewko?

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam! Czy orientuje się Pan gdzie mogę nabyć taką gruszę? A może Pan mógłby sprzedać mi sadzonkę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie zajmuję się sprzedażą drzewek - mogę tylko doradzić. Sam drzewka kupuję przez internet i w okolicznych szkółkach.

      Usuń