poniedziałek, 30 kwietnia 2018

Arboretum Rogów pod koniec kwietnia 2018

Rogów to mój stały punkt, który koniecznie trzeba odwiedzić na wiosnę każdego roku. Czekam tylko na słoneczną pogodę, moment kwitnienia magnolii i leszczynowców, i ruszam w teren arboretum. A,  że nie lubię chodzić utartymi ścieżkami, to trafiam na wiele ciekawych i niespotykanych gatunków oraz odmian drzew i krzewów.

Jak było w tym roku? Jak zawsze zjawiskowo, ale co ja się będę za dużo rozpisywał. Niech zdjęcia spróbują oddać to co mnie spotkało. Sami oceńcie, czy warto tam pojechać. Ja nie mam żadnych wątpliwości i polecam to miejsce.


Azalia żyłkowana


Grusza wierzbolistna


Kalina olcholistna


Klon diabelski


Klon japoński


Klon palmowy


Klon zielonokory


Leszczynowiec chiński


Leszczynowiec nagi


Magnolia Lombardy Rose


Magnolia Pink Glory


Magnolia Raspberry Fun


Magnolia Royal Crown


Magnolia Galaxy


Magnolia Gwiaździsta


Magnolia japońska


Magnolia Loebnera Donna


Magnolia Loebnera Leonard Messel


Magnolia naga


Magnolia pośrednia Alexandrina


Magnolia pośrednia Rustica Rubra


Magnolia pośrednia Sundew


Magnolia pośrednia


Magnolia purpurowa


Magnolia wierzbolistna


Metasekwoja chińska


Oczar wirginijski


Śliwa Colingwood Ingram


Świdośliwa gładka

I co się spodobało najbardziej? Ciężki wybór?

4 komentarze:

  1. Czym jest magnolia pośrednia?
    Ja poluję na blue opal - jest cudowna ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciężki wybór, tym bardziej, że zdjęcia bardzo udane!

    OdpowiedzUsuń
  3. Boskie zdjęcia, za ciężko wybrać faworyta. :)

    OdpowiedzUsuń