czwartek, 22 maja 2014

Ciekawa purpurowa czeremcha c.d.

Spóźniłem się. O kilka dni za późno odwiedziłem moją tajemniczą purpurową czeremchę. Pisałem o niej rok temu. Chciałem zobaczyć jak kwitnie. Kwiaty zdradziłyby więcej szczegółów o gatunku czy odmianie. No cóż, może za rok. Teraz doszedł taki fakt, że liście tej czeremchy początkowo są zielone, a purpurowe stają się latem. Ale nierównomiernie, teraz jedne są zielone, a inne już purpurowe. Ciekawostka.

Jeśli chodzi o kwitnienie to następuje ono idealnie pomiędzy kwitnieniem czeremchy pospolitej, a kwitnieniem czeremchy późnej. To mogłoby dowodzić, że nie jest to żadna z odmian tych dwóch czeremch. Ja obstawiam, że jest to czeremcha wirginijska 'Schubert'. Ale czy na pewno?
czeremcha

czeremcha

czeremcha

czeremcha

czeremcha
Tak właśnie jest z tym moim hobby. A to deszcz, a to wiatr, a to pochmurno. Często coś przeszkadza w zrobieniu ładnych fotek w różnych fazach rozwoju drzewa. A te są konieczne, jeśli chcemy mieć 100% pewność, co do jego dokładnej nazwy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz