wtorek, 9 kwietnia 2013

Pęcznieją pączki klonu srebrzystego

Ostatnim razem pisałem, że do wiosny jeszcze z tydzień. Nie myliłem się. Zeszłe 2, 3 dni wystarczyły, żeby klon srebrzysty wyraźnie dał znać, że to już wiosna. Pączki mocno nabrzmiały a z niektórych już niemalże wydostają się kwiaty. Fantastyczny to widok.

Rok temu pisałem, że klon srebrzysty jest fenomenalnym symptomem wiosny. Rzadko kiedy się o tym mówi w prognozach pogody. Szkoda. Tegoroczna obserwacja pąków i kwiatów tego klonu mocno wskazuje na duże opóźnienie nadejścia wiosny (o czym oczywiście już wiemy). W 2013 roku klon ten zakwitnie grubo po 10 kwietnia. To daje 2,3 tygodnie spóźnienia. Ale cóż tam, doczekaliśmy się :-)!

Klon srebrzysty

Klon srebrzysty

Klon srebrzysty

Klon srebrzysty

Klon srebrzysty

9 komentarzy:

  1. Klon srebrzysty to jeden z najwcześniejszych pożytków dla pszczół. W tym roku faktyczne kwitnienie opóźnia się w porównaniu do ubiegłego roku. Dla porównania w linku mój filmik z zeszłego roku. Nagrywałem go koło domu w Bydgoszczy. Drugi link z filmem to pszczoły znoszące pyłek...w tym roku w moim terenie jeszcze na dobre nie wyleciały, nie wspominając o noszeniu pyłku!
    http://youtu.be/zE9rTrqHtl0

    http://youtu.be/RY1FSW_1c7Q

    OdpowiedzUsuń
  2. I co? Pomylił się, bo u mnie sypie od rana?
    Przyjaciel pszczelarz rozpacza, bo pszczoły giną masowo.
    Weryfikacja zniechęca...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pszczoły giną niestety także przez błędy pszczelarzy,ale każdy chyba najlepiej uczy się na swoich błędach. W tym roku przy tak długiej zimie może być problem z niewystarczającą ilością pokarmu. Zależy ile kto dał syropu w sierpniu/wrześniu. Jeśli brakuje to teraz można podać ciasto.

      Usuń
  3. Drobny śnieg nie świadczy o powrocie zimy. Nigdzie nie napisałem, że będzie już +10 czy +15. W centrum nie pada i była noc na plusie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziś dzwonił do mnie kolega z Kazimierza Dolnego. Powiedział,że świeci słońce i jest +15 w cieniu. w Bydgoszczy w tym samym czasie było może +5, pochmurno i wiał zimny wiatr. Lubię jak natura daje nam dowody,że jest nieokiełznana, nieposkromiona...gdyby nie to już dawno pęklibyśmy z nadmiaru pychy.

      Usuń
  4. Pszczoły -Doskonałe przyrodnicze i tematyczne obserwacyjne uzupełnienie .Drzewa i krzewy ozdobne są dla pszczół jak i pszczoły są dla nich . Nie tylko my oczekujemy wiosny ,która pozwoli nam na dogłębne obserwacje ,obserwacje z których mamy dużą radość i satysfakcje .

    OdpowiedzUsuń
  5. Wiosna jak nic :D Sam od niedawna zajmuję się fotografią i muszę przyznać, że przyroda najbardziej mnie kręci :) Jej uwiecznianie na fotografii daje naprawdę dużo satysfakcji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, natura daje wiele satysfakcji :) Teraz akurat sezon na tego typu wypady w pełni :D

      Usuń