czwartek, 17 stycznia 2013

Kret w ogrodzie zimą

Kret w ogrodzie zimą

Kret w ogrodzie zimą

Taki widok w ogrodzie z samego rana delikatnie mnie zmroził. Kret zimą! Jak z nim walczyć? Jak się go pozbyć?

Miałem kiedyś kreta w sezonie i wtedy udało mi się go wypłoszyć. Pomogły strzały z korkowca i wrzucanie do nor kreta pozostałości po korku - zapach prochu nie należy do jego ulubionych. Teraz ziemia jest zmarznięta i przykryta ok. 20 cm warstwą śniegu. Kret jest pod ochroną i nie chcę używać do tego chemii.

Teoretycznie na kreta można zastosować:
  • paliki z puszkami i wiatraczki - kret boi się różnych dźwięków
  • wibrujące odstraszacze wbijane w ziemię - w zimie odpadają
  • posadzenie czosnku, bazylii czy czarnego bzu - mam czarny bez a kret ma to w nosie
  • przynęty i pułapki - w zimie odpadają
Coś jeszcze?

Trawnik w tej części będzie do wymiany. Mam nadzieję, że młode drzewka w pobliżu na tym nie ucierpią.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz