piątek, 16 listopada 2012

Kłokoczka japońska, kaukaska, południowa?

Spacerując w te wakacje po parkach w Kołobrzegu spotkałem dziwne drzewko. Przypominało kłokoczkę ale jednak różniło się od znanej u nas kłokoczki południowej. Liście miała 5-listkowe z drobnymi ząbkami, a owoce 3 komorowe, zakończone spiczastym wywijasem.

Na jesieni w Rogowie spotkałem kłokoczkę japońską. Niestety to też nie była kłokoczka z Kołobrzegu. Owoce podobne, ale liście były 3-listkowe.

Znane są jeszcze kłokoczki kaukaskie i trójlistkowe. Ta druga odpada. Kaukaskiej nigdy nie spotkałem ale ze zdjęć w necie wygląda nawet podobnie.

Może Wam się uda rozszyfrować co to za kłokoczka? A może to jakaś wywijana odmiana naszej kłokoczki południowej?

kłokoczka

kłokoczka

kłokoczka

Po 9 latach udało mi się rozwiązać zagadkę. Spotkałem kłokoczkę kaukaską w 2021 roku w Ogrodzie Botanicznym w Łodzi i tak jak sądziłem, to jest to drzewko.

2 komentarze:

  1. Kłokoczka kaukaska rośnie w Szczecinie w sąsiedztwie Teatru Letniego. W linku poniżej mapa z miejscem, informacjami i zdjęciami.
    https://www.google.com/maps/d/u/0/viewer?mid=1NwpxGbmYnMXcgWa5wZKMb9iNeTmvQi62&ll=53.44607741967187%2C14.530311238648478&z=20

    OdpowiedzUsuń
  2. U super - dzięki za lokalizację!

    OdpowiedzUsuń