poniedziałek, 2 kwietnia 2012

Świdośliwa Ballerina

Świdośliwy dodają uroku ogrodowi i wiosną pięknie kwitnąc i latem, gdyż posiadają śliczne owoce. Świdośliwa Ballerina to niskie drzewko do 3 metrów wysokości. Chyba najniższa ze świdośliw spotykana u nas - w sam raz do małego ogródka.

Balerina ma śliczne pąki. Długie i ostro zawinięte niczym haczyki. Zakwitnąć powinna w II połowie kwietnia - nieco wcześniej niż pozostałe świdośliwy. Czekamy. Oby tylko powrót zimy jej nie przeszkodził.

Świdośliwa Ballerina

Świdośliwa Ballerina

4 komentarze:

  1. Podobno owoce świdośliwy można jeść. Czy to prawda?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście. Jak mi świdośliwa zaowocuje to napiszę o właściwościach tych owoców.

      Usuń
  2. U mnie w okolicznych lasach rośnie sporo świdośliwy, ale to raczej pospolita czy zwyczajna. Podobno jest rośliną miododajną. Nie spotkałem jeszcze na niej pszczoły...ale w ulu nie mieszkam dlatego mogłem przegapić ;)
    p.s. teraz fajnie wypuszcza pąki czereśnia ptasia. Wsadziłem kilka w lesie i obserwuję jak sobie radzą. Jak potrzeba to fotkę mogę podesłać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piszesz pewnie o świdośliwie Lamarckiej. Ja kiedyś spotkałem świdośliwę kanadyjską - fantastycznie owocowała:
      http://drzewapolski.pl/Drzewa/Swidosliwa/Kanadyjska/Swidosliwa_kanadyjska_zdjecia.html

      Czereśnia ptasia też ma super owoce - bardzo słodkie. Podeślij foty.

      Usuń